top of page

Julius Andersens Vej 8, 2450 København SV  info.f4c@gmail.com  |  Tel: 40 40 94 77

Mobilepay 909677

Regnr 9570 Konto 12731833

  • Youtube
  • Instagram
  • Facebook

Vilkår & Betingelser

© 2023 - fit4cure.dk

Hvad er Bike Camp Mallorca?

Mallorca er en fantastisk destination, hvis du har lyst til en aktiv ferie med smukke og udfordrende oplevelser. Fit4Cure’s Mallorcatur er en cykelferie, hvor vi gør det nemt for dig hvis du har lyst til cykling, fællesskab, sol og smukke cykelruter.

 

​Bike Camp Mallorca strækker sig over ca. 1 uge. 5 af turens otte dage kører vi efter et fast program, hvor alle som udgangspunkt deltager. Midt på ugen har alle en velfortjent hviledag! Vi cykler på tre hold, alt efter træningsform og styrke, hvert hold ledes af en cykelguide.

For at køre på cykel i en gruppe på Mallorca, så kræver det at du inden afrejsen har trænet. Det er vigtigt for at du får en god oplevelse, og for at grupperne kan fungere. 

Det kan være svært præcist at beskrive, hvad der er tilstrækkeligt træning for dig – da det afhænger af flere faktorer. Tommelfingerreglen vil dog være nogenlunde således:

Hold 3: Du kan som minimum køre 55-65 km dagligt i løbet af Mallorca-ugen, og du er ikke afskrækket af at der vil være ca. 500 højdemeter på sådan en tur. Gennemsnitsfarten er ca. 20-21 km/t – dog afhængig af antal højdemeter! Der vil i løbet af ugen være en svag progression i længde og højdemeter. Vi anbefaler at du som minimum har cyklet 1.000 km i løbet af de sidste seks måneder inden turen.

På de øvrige hold køres hhv. 70-85 km/500-1.000 hm og 85-115 km/700-1.500 hm. Gennemsnitshastigheden er lidt højere, men afhænger rigtig meget af rute og stigninger.

Følgende dogmer gælder for cykelferien:

  • Hvert hold cykler ud sammen - og kommer hjem sammen! 

  • Guiderne har på forhånd fastlagt dagens ruter 

  • Vi har en fælles følgebil hele ugen, som muliggør afhentning på ruten på en ”dårlig” dag

  • Turene øges i længde og højdemeter i løbet af ugen, mens hastigheden tilpasses holdet 

  • Holdets guide kan bede en deltager om at tage med følgebilen, hvis det skønnes at være nødvendigt

  • Det sociale er i højsædet på denne cykelferie

Omtrentlige guidelines for de tre hold:

 

Hold 1 100 km/1.000 hm. Du cykler regelmæssigt i løbet af året, og har jævnligt cyklet over 100 km., f.eks. på en træningstur.

 

Hold 2 80 km/750 hm. Du er vant til at cykle, men måske ikke stabilt hele sæsonen. Du har lejlighedsvist kørt over 100 km, f.eks. I forbindelse med et motionsløb eller en event. 

 

Hold 3 55 km/500 hm. – Du har cyklet ca. 1.000 km over de sidste 6 måneder inden turen.

Yoga

Yoga er kendt som en lavintensiv træningsform, der har til formål at skabe mental ro og give bedre, fysisk balance. Yoga er en gammel filosofi og tradition, som sætter fokus på balancerne mellem mentalt og kropsligt velvære. Det er først og fremmest en livsstil, og hvor træningen er en del af en større helhed..

 

Der vil være mulighed for at deltage i yoga på turen, Man kan låne en yoga måtte på hotellet mod et depositum på 10€
Men tag med hvis du har! Så er der nok! - de kan være svære at opdrive i nærheden af hotellet. Vi laver 40 min before bike yoga om morgenen og 30 min after bike yoga om aftenen.

Morgen:

BEFORE BIKE YOGA (40 min)

Aften:

AFTER BIKE YOGA (30 min)

bottom of page